List na seminář Kamenačky říjen –TŘI ŤINGY K ZAMYŠLENÍ (Ťing není návod. Je podnětem k orientaci mysli.)
I.ťing). HLEDÁME stále „lepší“ cestu k uspokojování tužeb a potřeb. Je to přirozená lidská vlastnost. Máme ji ale komplikovanou kulturou, výchovou. Touhy máme individuálně odlišné, avšak v jednotném lidském proudu programu Ducha. V něm jsme sjednoceni, i když odlišní v jednotlivostech. Každý jsme programován a řízen svojí jedinečnou Duší. (Kolik jedinců, tolik Duší.) S kvanty svého nitra se stále učíme komunikovat výběrem i úpravou myšlenek a citů (ale rozumíme jim správně?).
*Kvantování začínejme úpravou postoje – naladěním vnitřního úsměvu. *V negativní náladě nekvantujme. *Naše osobnost (vědomí + tělo) je komplexní ekosystém, tvořený biliony až triliony buněk. Asi ve 100 tisících bílkovin z nich můžeme jejich funkce měnit seřízením náboje. Změny potenciálu těchto bílkovin (+, -) pak vedou ke změnám v celém ekosystému a působí pohyb, který představuje ŽIVOT. *Vše v těle, od buněk po celek, je utvářeno proteiny (základními kameny stavby těla). Ty ovlivňují buněčnou obnovu, utváří vše od buněk, po struktury, orgány až celek těla … ** Překonané jsou zkazky, že vývoj života řídí geny. Naprostou převahu v tom má vliv prostředí (vnějšího i vnitřního). To vnímají receptory buněk – které reagují na chemické i energetické signály. Účinek kvantování je ovlivněn vnitřním PŘESVĚDČENÍM (laděním) člověka. To umožňuje upravovat i řízení procesů v buňkách. *Takto, naladěním, vstupuje psychika do buněčných procesů. Signály z prostředí (hmotného i myšlení) mohou měnit složení bílkovin v proteinech a tak řídit i průběh našich životů. To je oblast epigenetiky (kontroly genů).
* Úprava proměn myšlenek je obtížnější než změny tělesné. Je nutné zapojit svědomí hodnocením z nitra. Proto tělesné nápravy a proměny začínejme myšlenkou. Sílu k proměně i pomoci božství již máme v buněčné chemii i inteligenci (Innate) ve svém vědomí, jímž komunikujeme s nitrem. Lipton ukazuje názornou (biologickou) posloupnost působení myšlenek na tělesné procesy: myšlenky → geny → buňky → struktury → tělesné změny… (GEN = informace o dědičnost, kódované v bílkovině. Šipka ukazuje účinnost působení). Svoje osobní zaměření můžeme ovlivňovat ve směru, hloubce, charakteru, rychlosti…. To je ona kvantová cesta, kterou pomocí mysli přetváříme tělo.
* Naše konsenzuální (dohodnutá) kultura nás tlačí k hledání vlivů vnějších sil. Také nám vnucuje myšlenkové hranice, co je možné – nemožné; vhodné, slušné – nevhodné, neslušné … Co neznáme, to jsme naučeni personifikovat (nahrazovat nám známými osobami i vlastnostmi) a odmítat to, čemu nerozumíme. Síla ke kvantovým proměnám vždy vychází z božství, jehož paprsky jsou uloženy v našem nitru, ne mimo nás.
* Myšlenkový šum (duševní nepokoj) je škodlivý. Organizujme jej častým připomínáním jednoduchých kvantových nástrojů k řešení obtížných situací, např.: */přijímám svoje nedostatečnosti (tělesné i duševně-duchovní) s vnitřním úsměvem: „…i přesto se mám rád/a…“ (vyloučím tak negativní vztah k sobě); */jemný tlak na „aku body“ … působí jako „ibuprofeny bez chemicky negativních vlivů“; */kvantuji si do šálku povzbuzující nápoj - užívám tak pradávných aplikací „placeba“; */nelpím na naučeném (nepružném), dotvářím si SÁM řešení intuitivními podněty z nitra (pláč, posměch, pohlazení, přirozené libido…). Nejsem nikdy opuštěný, sám. Jedinec je součástí svazku, má v něm však svůj tvůrčí prostor.
* Dobrá cesta je, učit se lépe rozumět „hovorům s nitrem“ (a „hluchá místa“ vyplňovat mantrou). Nebát se prozkoumat a odložit pravidla, která vznikla v jiných podmínkách a nahradit je novými, která řeší současnou situaci. To není neúcta k odkazům, je to respektování jiných tvořících podmínek.
II. ťing). PODSTATOU KOSMU JSOU VIBRACE. * Pradávná védská mantra ÓM (A-U-M) vyjadřuje prvotní zvuky, ze kterých vznikl celý vesmír. ÓM je počátkem všech kosmických vibrací. Praktikující při ní může prožít vibrační sjednocení své osoby (duše) se jsoucnem. Úhly pohledů naší kultury jsou velmi odlišné od védské tradice (ze které pocházíme). V naší kultuře bývá – při nepochopení významu a smyslu, tato mantra někdy zesměšňována. Při zpěvu nám v naší 3D dimenzi chybí jasný smysl. Vibrace ale přesahuje 3D, je multiD. Vnímáme hluboký univerzální vliv chvění mantry, který působí očistně na celý nervový systém. Názor si ověřujme vlastním prožitkem a zejména opakovanou praxí – dojdeme až k prožitku kontaktů individuálního vědomí s vesmírným.
*Mějme na mysli védský odkaz A-U-M, který dává mechanice chvění základní ideu. Tento vliv kosmu je zvýrazněný při „brumendu“, (zpěvu se zavřenými ústy), kdy vibrace vlivem bloudivého nervu propojují a čistí celý nervový systém a cílí přenos vibrací všude, kam soustředíme mysl. Můžeme je intenzivně vnímat i při artikulaci jasné řeči, zpěvu, nebo je také cvičit mentálně, představou. Vnímejme odlišnosti prožitku při různých tónech brumenda, např. při broukání solminačních slabik DO-RE-MI…).
* Učme se stále prociťovat brumendo mentálně i fyzicky v jakékoli melodii, od ranního probuzení po celý den. Vkládejme do něho vědomím MD ideje počátku. Vyrovnáváme a aktivujeme tak celý nervový systém, i vlivy poruch ladění (=nálady) na prožitky libých i nelibých situací po celý den. Netlačme se do (nám neobvyklé) situace hlasitého „védského pěvce“, pro začátek postačí brumendovaná Andulka Šafářova, i Tálinskej rybník, či kňourání nemluvněte. Prociťujme rozdíl vjemů brumenda hlasitého, polohlasitého i mentálního a srovnávejme je. Ty mentální se mohou vracet a v mysli doznívat po celý den. Odložme obavy z nedodržování tradice, vždyť je to podobné jako náhrada „klasické jógy“ cvičením „české varianty“. Broukejme co nejčastěji a vyhodnocujme prožitky z brumendování. Odložme stud v sobě i před okolím. Vnímejme i rozdíly tónů hlasu řeči a projevů hlasivek v praktických situacích (při klidu i vzrušení). Vnitřním vnímáním vkládejme brumendo i do pohybů chůze, cvičení, situací (volme sami)….
*Pár příkladů melodií pro inspiraci: *Červená se line záře…; *My plujem dál a dál v zelené lesy…; *Když jsem šel z hub…; *V Hodoníně za vojáčka…; *Moravo, Moravo…; *Nad Tatrou sa…; *Ó Velvary…; *A-U-M…; **další operní melodie ze vzpomínek vygooglujme. Bohatost vibrací tónů je nekonečná, pomáhá procítit prožitek „dotknout se Nebe“. Zadejte do vyhledávače třeba „lidové písně“, operetní melodie aj. *Nejde o zneuctění dávného odkazu, ale o jeho přiblížení současné realitě kultury žití. Slova jsou jen pomocná, podstatné jsou prožitky vibrací.
III. ťing) STÁŘÍ A MOZEK. *Výzkumy ukazují, že mozek starších lidí je mnohem praktičtější, než se běžně věří. V pokročilém věku je interakce mezi L a P hemisférou mozku více harmonická, což rozšiřuje tvůrčí schopnosti. Starší se rozhodují správněji a jsou méně náchylní k negativním emocím. Vrchol intelektuální aktivity nastává přibližně po 70. roce života, kdy programy mozku zapínají „na plný výkon“ a intelektuální schopnosti se zvyšují. Člověk používá obě hemisféry mozku současně, ne převážně jen jednu, jako v mládí. To umožní řešit i složitější problémy. Nehodnoťte svůj věk číslovkou, ale schopností být stále užitečným ve svém prostředí.
* Mozkové neurony neumírají, jak se dříve uvádělo. Vazby mezi nimi mizí jen, když se člověk nezapojí do duševní činnosti. Zapomnětlivost je převážně působena přemírou informací. Pokud člověk dodržuje zdravý životní styl, je intelektuálně aktivní, má neustálou pohybovou aktivitu a je plně duševně aktivní, intelektuální schopnosti s věkem ROSTOU, vrcholu dosahují v 80-90 letech.
*Obecné rady: *Nebojte se stáří. *Usilujte stále o intelektuální rozvoj. *učte se novým činnostem, hrát na hudební nástroje, kreslit obrázky. Učte se novým tancům. *Zajímejte se o život vnější i vnitřní, setkávejte se a komunikujte s přáteli, plánujte do budoucna, cestujte, jak nejlépe umíte. *Choďte do obchodů, kaváren, na různé akce. *Nemlčte sami, je to destruktivní pro všechny ve vašem okolí. *Opakovaně se laďte pozitivně, Rozvíjejte myšlení, že "všechno dobré je stále ještě přede mnou!"
Volně podle sbormistryně P. Fendrichové; a TV genu „V. Žilka“; a New England Journal of Medicine; pro říjnový SEMINÁŘ 24 – Vladimír.